FAQ

Ofte stilte spørsmål om strømbrudd og feilmelding

Sjekk om naboene dine også har mistet strømmen. Hvis de har det, bør du sjekke om vi har varslet deg via SMS eller lagt ut informasjon under Driftsmeldinger. Du melder fra om feil eller farlige situasjoner som måtte oppstå på vakttelefon 902 04 905 utenfor sentralbordets åpningstid.

Dersom naboene dine ikke har mistet strømmen, er feilen sannsynligvis hos deg.

Når vi utfører vedlikehold av strømnettet, må vi av sikkerhetsmessige grunner koble ut strømmen, og vi varsler berørte kunder om utkobling via SMS.

Har du ikke mottatt SMS kan du logge inn på Min Side og kontrollere, oppdatere eller registrere ditt mobilnummer. Du kan også ta direkte kontakt med oss. 

Husholdninger og fritidsboliger har krav på kompensasjon ved strømbrudd som varer over 12 timer.

Satsene for kompensasjon per målepunkt er:

Husholdning: 500 kr ved avbrudd på 12 timer og deretter en sats på kr 40 per time
Fritidsbolig: 125 kr ved avbrudd på 12 timer og deretter en sats på kr 10 per time
En samlet årlig kompensasjon kan ikke overstige forventet innbetalt nettleie for inneværende år. Kompensasjonsordningen dekker ikke faktiske kostnader du får som følge av strømbruddet.  

Nettselskapet skal utbetale kompensasjon uten at du behøver å søke om dette. Kompensasjon skal utbetales sluttbruker innen 12 uker etter at strømtilførselen ble gjenopprettet.

Sluttbruker som selv er skyld i at et avbrudd varer over 12 timer har ikke krav på kompensasjon.

Vi drifter og vedlikeholder gatelyset på vegne av Sunndal kommune.

Feil på kommunens gatelys meldes til firmapost@netera.no

Feil på enkeltmaster og i mindre områder vil bli rettet i forbindelse med periodiske vedlikeholdsrunder.

Omfattende feil kan meldes til vakttelefon 902 04 905 utenfor sentralbordets åpningstid.

Dersom du er uenig i noe ber vi deg ta kontakt med oss. Vi er tilgjengelig på telefon 71 68 95 70 mellom 8-15 hverdager og via e-post firmapost@netera.no 

Ved en eventuell uenighet som ikke kan løses mellom deg som kunde og oss som selskap kan privatkunder klage til Elklagenemda, www.elklagenemda.no.

Du kan også bringe saken inn for Reguleringsmyndigheten for energi (RME).  

Scroll til toppen