FAQ

Ofte stilte spørsmål om faktura

Vi fakturerer månedlig og etterskuddsvis. 

I starten av hver måned fakturerer vi foregående måned. For. eks. vil mai-fakturaen sendes fra oss i starten av juni, med forfallsdato i juli.

Har vi gjennomfakturering med ditt strømselskap vil vår faktura gå direkte til dem og du får nettleiefakturaen og strømfakturaen samlet fra strømselskapet.

 Min side får du oversikt over dine fakturaer. 

Har vi gjennomfakturering med ditt strømselskap vil vår faktura gå direkte til dem og du får nettleiefakturaen og strømfakturaen samlet fra strømselskapet.

Ønsker du eFaktura eller AvtaleGiro oppretter du det i nettbanken din. Du kan også be oss om fakturavarsel på e-post. 

Vi tilbyr EHF (elektronisk handelsformat) til næringskunder. Ta kontakt med oss.

Faktura pr. post har et miljøgebyr på kr. 15,- inkl. mva. Nye kunder faktureres ikke gebyr ved førstegangs fakturering.  

Hvis du har behov for å dele opp eller utsette betaling av faktura, ta kontakt med oss.

Du blir belastet med forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende satser.

Foretak med rett til fritak eller redusert forbruksavgift må legge fram følgende dokumentasjon årlig til nettselskapet:

Skjema for egenerklæring om rett til fritak eller redusert forbruksavgift.
Bekreftelse på næringskode fra Enhetsregistere.

Ved manglende dokumentasjon er nettselskapet pliktig til å fakturere med full avgift.

For mer informasjon se Skatteetatens nettsider.

Strømstøtte for høye strømpriser gjelder for husholdninger og boligselskap, og innebærer at kundene får utbetalt et beløp basert på sitt eget strømforbruk time for time med tilhørende støttesats for sitt prisområde. Støttesatser og mer informasjon om ordningen finnes på nettsiden til Reguleringsmyndighetene for energi 

Forslaget om Norgespris ble lansert tidligere i år, og er ment som et alternativ til strømstøttemodellen man har i dag. Les mer om Norgespris her. 

Dersom du er uenig i noe ber vi deg ta kontakt med oss. Vi er tilgjengelig på telefon 71 68 95 70 mellom 8-15 hverdager og via e-post firmapost@netera.no

Ved en eventuell uenighet som ikke kan løses mellom deg som kunde og oss som selskap kan privatpersoner klage til Elklagenemda, www.elklagenemda.no

Du kan også bringe saken inn for Reguleringsmyndigheten for energi (RME).  

Scroll til toppen